معرفی نرم افزارهای تبدیل عکس به متن

نرم افزار های تبدیل عکس به متن

مطمئناً خیلی از موقعیت‌ها برای شما به وجود آمده است که نیاز داشتید متن‌های داخل تصاویر مورد نظرتان را استخراج کنید. به عنوان مثال، پوستری را در شبکه‌های اجتماعی با یک متن زیبا دیده‌اید یا قصد داشتید متن فایل  PDFیا تصویر دست‌نویس شده‌ای را ویرایش کنید. در هر حال، تنها چیزی که به آن نیاز دارید، استفاده از نرم افزار های تبدیل عکس به متن است. خوشبختانه، فضای وب، پر از ابزارها و روش‌هایی است که به شما این امکان را می‌دهند تا یک فایل تصویری را OCR کنید.

از آنجایی که تعداد این نرم‌افزارها بسیار است، ما در این مقاله از اسکنیفای قصد داریم بهترین برنامه های تبدیل عکس به متن را به شما معرفی کنیم.

OCR چیست؟

تکنولوژی OCR که با نام متن خوان نوری نیز شناخته می‌شود، فناوری تبدیل الکترونیکی تصاویر به متن چاپ شده است. نرم‌افزارهای ocr زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا استخراج متن از تصاویر را به راحتی و بدون اتلاف وقت انجام دهید. این نرم افزار های تبدیل عکس به متن قادرند تا انواع مختلفی از فرمت‌های تصویری را به فرمت‌های متنی مانند ورد تبدیل کنند.

بهترین نرم افزار های تبدیل عکس به متن

در ادامه مطلب، قصد داریم بهترین نرم افزار های تبدیل عکس به متن را که کیفیت خروجی بالایی را ارائه می‌دهند، بررسی کنیم.

1. سایت و اپلیکیشن اسکنیفای

اسکنیفای از بهترین سرویس‌های ایرانی و نرم افزار های تبدیل عکس به متن است که با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، تصاویر با فرمت‌های مختلف ازجمله jpg، png، jpeg و webp و همچنین فایل‌های pdf را به متن تبدیل می‌کند. اسکنیفای به دلیل این که از تکنولوژی ocr با پشتیبانی از زبان فارسی بهره می‌گیرد به خوبی می‌تواند استخراج متن از تصاویر را انجام دهد و با تشخیص دست خط، متن با کیفیتی را به شما ارائه دهد.

نحوه کار با سایت و اپلیکیشن اسکنیفای بسیار ساده است. شما می‌توانید بدون ایجاد اکانت کاربری و اتلاف وقت از امکانات رایگان این وب‌سایت برای تبدیل تصویر به متن استفاده کنید. همچنین می‌توانید با تهیه اشتراک‌های ماهانه یا سالانه، عضویت خودتان را برای بهره‌مندی از امکانات ویژه اسکنیفای به ثبت برسانید.

2. Nanonets

NanoNets یکی دیگر از نرم افزار های تبدیل عکس به متن و مبتنی بر هوش مصنوعی است. این نرم‌افزار، قادر است داده‌های متنی را از انواع اسناد و تصاویر شامل صورتحساب‌ها، فرم‌های مالیاتی، سفارش‌های خرید، فرم‌های پزشکی و کارت‌های شناسایی استخراج می‌کند. این، یک نرم‌افزار همه کاره برای تبدیل اسناد به متن و سازگار با سیستم عامل‌های ویندوز، مک و اوبونتو است. شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار تشخیص متن، بهره‌وری امور تایپی خود را با خودکار کردن و پردازش اسناد در کم‌ترین زمان و بدون خطا افزایش دهید.

3. Adobe Acrobat

Adobe Acrobat از دیگر نرم افزار های تبدیل عکس به متن است که به شما کمک می‌کند تا تبدیل اسناد تصویری و حتی تبدیل pdf به متن را به راحتی و با فونت‌های سفارشی انجام دهید. این نرم‌افزار OCR، یک راه‌حل مناسب برای تبدیل اسناد به متن و سازگار با سیستم عامل‌های Windows، macOS، iOS و Android است. این نرم‌افزار، همچنین قادر است تا متن روی تصاویر اسکرین شات را نیز ترجمه کند و نیاز کاربران مختلف را برآورده کند.

4. Filestack Capture

برنامه‌های تبدیل اسناد به متن

Filestack Capture، یک سرویس هوشمند دیجیتالی کردن اسناد و از نرم افزار های تبدیل عکس به متن است که کاراکترهای متون داخل تصویر را با تجزیه و تحلیل تصاویر و کیفیت آن‌ها تشخیص می‌دهد. این نرم‌افزار می‌تواند داده‌های متنی را از کارت‌های اعتباری، گذرنامه‌ها، گواهینامه‌های رانندگی و رسیدهای مالیاتی استخراج و آن‌ها را سازماندهی کند. این سرویس، قابلیت اطمینان و خروجی با کیفیت بالایی را برای ارائه اسناد متنی به شما ارائه می‌دهد.

به طور کلی، Filestack Capture یک نرم‌افزار مبدل OCR مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است که مجموعه‌ای از ویژگی‌های کاربردی را برای تبدیل تصاویر و همچنین تبدیل پی دی اف به متن ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار، همچنین می‌تواند فایل‌های صوتی را نیز تبدیل کند و بارکدها را تشخیص دهد.

از ویژگی‌های دیگر این نرم‌افزار این است که از ترجمه اسکرین شات نیز پشتیبانی می‌کند و قابل اجرا بر روی پلتفرم‌های مبتنی بر وب، Cloud، SaaS و سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس است. مجموعه این ویژگی‌ها باعث شده است تا Filestack Capture به یکی از نرم افزار های تبدیل عکس به متن کاربردی برای کاربران مختلف تبدیل شود.

5. Office Lens

Office Lens از نرم افزار های تبدیل عکس به متن و مناسب برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS است. این برنامه اسکنر سند که با نام Microsoft Lens نیز شناخته می‌شود، تنها چند ثانیه طول می‌کشد تا متن را از فایل‌های تصویری شما استخراج کند. با استفاده از این اپلیکیشن موبایل، شما می‌توانید مستقیماً از دوربین گوشی خود عکس بگیرید یا تصاویری را که از قبل در گالری خود ذخیره کرده‌اید را وارد برنامه کنید.

از ویژگی‌های دیگر آفیس لنز این است که می‌تواند یک متن دست‌نویس را فقط برای زبان انگلیسی OCR کند.

6. ABBYY Cloud Reader

ABBYY Cloud Reader نرم‌افزاری است که یک صفحه کامل چاپ شده یا دست‌نویس را می‌تواند تشخیص دهد و آن را به یک سند متنی تبدیل کند. این نرم‌افزار، همچنین از بیش از 200 زبان رایج پشتیبانی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا علاوه بر اسناد تصویری بتوانید فایل‌های pdf خود را نیز به فرمت‌های متنی قابل ویرایش مانند Word، Excel و غیره تبدیل کنید.

ABBYY Cloud Reader ابزار قدرتمندی است که برای کاربران مک، اندروید و ویندوز طراحی شده است و توانایی تبدیل فایل‌های صوتی، تشخیص بارکدها و مدیریت فایل‌های PDF را نیز دارد. علاوه بر این، پردازش همزمان را برای بررسی چندین سند به طور همزمان فراهم می‌کند و به روند کار شما سرعت می‌بخشد.

7. Microsoft Word

مایکروسافت ورد از نرم افزار های تبدیل عکس به متن پیش‌فرض برای بسیاری از کاربران است. به دلیل این که این نرم‌افزار از برنامه کاربردی است که تقریباً بر روی همه رایانه‌های شخصی نصب است و این روند تبدیل تصویر به متن را سریع‌تر می‌کند.

این نرم‌افزار برای استخراج متن از تصاویر از شیوه دو مرحله‌ای استفاده می‌کند. به این صورت که ابتدا لازم است فایل تصویری را قبل از تبدیل آن به متن با استفاده از نرم‌افزار ورد به فرمت PDF ذخیره کنید. سپس، متن فایل پی‌دی‌اف را استخراج کنید.

توجه داشته باشید که برنامه Word، اغلب قالب‌بندی متن تصویر را رعایت نمی‌کند؛ به خصوص اگر فایل تصویری شما حاوی جداول یا تصاویر گرافیکی باشد. همچنین، در استفاده از این نرم‌افزار امکان اشتباهات املایی زیادی نیز وجود خواهد داشت که باید آن‌ها را به صورت دستی اصلاح کنید.

8. Adobe Scan

نام Adobe Scan در دنیای ویرایش و اسکن، نیازی به معرفی ندارد. این برنامه که برای اندروید و iOS موجود است، می‌تواند به سرعت، تصاویرتان را پردازش و به PDF تبدیل کند. سپس، می‌توانید از ابزارهای دیگر مبدل PDF برای ویرایش این فایل‌ها و تبدیل آن‌ها به فرمت ورد استفاده کنید.

این اپلیکیشن از هوش مصنوعی برای ارائه نتایج دقیق به شما استفاده می‌کند. اما این واقعیتی است که برنامه Adobe Scan مستقیماً نمی‌تواند تصاویر را به متن تبدیل کند و این مسئله برای بسیاری از کاربران به یک مشکل تبدیل شده است.

9. PDNob Image Translator

PDNob Image Translator از نرم افزار های تبدیل عکس به متن حرفه‌ای است که به کاربران امکان می‌دهد متن را از یک تصویر اسکن شده به راحتی استخراج کنند. چیزی که این نرم‌افزار را از سایر برنامه‌ها متمایز می‌کند، توانایی آن در تبدیل هر نوع تصویر اسکن شده به اسناد متنی با دقت بسیار بالا است.

از آنجایی که این نرم‌افزار، قابلیت گرفتن اسکرین شات از فایل‌های تصویری برای OCR را دارد، می‌تواند متن را از کل تصویر به صورت یکجا استخراج کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی این نرم‌افزار، پشتیبانی آن از تمام زبان‌های رایج است. مهم نیست که متن شما به زبان چینی، کره‌ای، روسی یا هر زبان دیگری باشد؛ تنها چند ثانیه طول می‌کشد تا متن تصویر استخراج شود. پس از آن نیز می‌توانید متن استخراج شده را به زبان دلخواه خود تبدیل کنید.

10. OmniPage Ultimate

OmniPage Ultimate یکی دیگر از نرم افزار های تبدیل عکس به متن است که می‌تواند سند تصویری شما را با هر فرمتی که دارد به راحتی به اسناد متنی قابل ویرایش تبدیل کند. این، یک نرم‌افزار همه کاره OCR است که برای کاربران مک، لینوکس و ویندوز طراحی شده است.

این برنامه از پردازش همزمان، تبدیل فایل‌های صوتی و تشخیص بارکد نیز پشتیبانی می‌کند که به طور قابل توجهی کارایی آن را بیشتر می‌کند. با این حال، قابلیت ترجمه از روی اسکرین شات یا مدیریت فایل‌های PDF را ندارد که این امر، کاربرد آن را در برخی موارد خاص محدود می‌کند.

جمع‌بندی

در دنیای دیجیتالی امروز، استفاده از نرم افزار های تبدیل عکس به متن به یک ضرورت تبدیل شده است. در حالی که همه این برنامه‌ها از ویژگی‌ها و قابلیت‌های یکسانی برخوردار نیستند و از نظر دقت کار و سهولت استفاده متفاوت‌اند؛ مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند تا از میان بهترین نرم‌افزارهایی که به آن‌ها اشاره کردیم بتوانید مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

منابع:
https://www.pdnob.com/image-translator/app-to-convert-picture-to-text.html
https://www.guru99.com/free-pdf-editor-software.html


اسکرول به بالا