ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل عکس به متن

تبدیل عکس به متن

تبدیل عکس به متن که به‌عنوان تشخیص کاراکتر نوری (OCR) یا optical character recognition نیز شناخته می‌شود، یک فناوری است که امکان تبدیل متن درون یک تصویر را به متن قابل ویرایش و قابل جست‌و‌جو فراهم می‌کند. این فناوری شامل استفاده از الگوریتم‌های پیچیده و تکنیک‌های تشخیص الگو برای تجزیه و تحلیل و شناسایی متن در یک تصویر و سپس تبدیل آن به قالب دیجیتالی قابل پردازش توسط رایانه است.

تبدیل عکس به متن می‌تواند برای دیجیتالی‌کردن اسناد چاپی، تبدیل تصاویر اسکن‌شده به متن قابل جست‌و‌جو و خودکارسازی فرآیندهای ورود داده، مفید باشد.

ما در این مقاله ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل عکس به متن را معرفی می‌کنیم.

اسکنیفای

یکی از بهترین نرم‌افزارهای هوشمند ایرانی که برای تبدیل عکس به متن قابل استفاده است، اسکنیفای نام دارد. این نرم‌افزار با استفاده از هوش مصنوعی، فرمت‌های تصویر jpg، png، jpeg و webp و همچنین فایل‌های pdf را به عکس تبدیل می‌کند. تفاوت اسکنیفای با سایر ابزارهای هوش مصنوعی ذکر‌شده در این مقاله این است که این ابزار براساس فونت ایرانی طراحی شده و برخلاف بسیاری از انواع دیگر ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل عکس به متن، می‌تواند به‌خوبی متن‌های فارسی را تشخیص داده و استخراج کند.

Filestack Capture

Filestack Capture یک سرویس قدرتمند دیجیتالی‌سازی اسناد است که کاراکترهای متن چاپ شده را از طریق تجزیه‌وتحلیل تصویر دیجیتال شناسایی می‌کند. موتور OCR این برنامه، قدرت بررسی تصاویر را به‌صورت کاراکتر دارد و کاراکترها را به کدهای شناسایی تخصصی، ترجمه می‌کند.

این نرم‌افزار تبدیل عکس به متن با سیستم عامل‌های Windows، macOS، iOS و Android هماهنگ است و حتی می‌تواند متون اسکرین‌شات را نیز شناسایی و ترجمه کند.

Ocr.best

Ocr.best یکی از کارآمدترین مبدل‌های آنلاین تبدیل عکس به متن با استفاده از هوش مصنوعی است. این نرم‌افزار رابط کاربری ساده، سریع و دقیق دارد و با پلتفرم‌های مختلف ذخیره‌سازی آنلاین مانند Google Drive و Dropbox ادغام می‌شود. همچنین با استفاده از آن می‌توانید به‌جای تصویر، پیوند تصویر را جای‌گذاری کنید. OCR.best می‌تواند چندین تصویر را هم‌زمان پردازش کند. شما می‌توانید هر فرمت تصویری مانند JPEG، PNG، JPG، JPEG، GIF، یا BMP را برای استخراج متن از آن‌ها آپلود کنید. برای دانلود نیز دو فرمت TXT یا DOC در دسترس هستند.

هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات استفاده وجود ندارد و لازم نیست هزینه‌ای برای تبدیل عکس به متن پرداخت کنید.

Ocr2edit.com

این ابزار آنلاین OCR یک پلتفرم عالی برای تبدیل عکس به متن با هوش مصنوعی و پشتیبانی گسترده از انواع زبان‌ها است.OCR2Edit به شما امکان می‌دهد تصاویر را از منابع مختلف از جمله فضای ذخیره‌سازی ابری و آفلاین آپلود کنید یا آن را در کادر بکشید و رها نمایید.

این ابزار تقریباً با هر نوع فرمت تصویری کار می‌کند؛ حتی می‌توانید فرمت‌های پیچیده تصویری مانند GIF را برای اسکن متن آپلود کنید. بقیه فرمت‌های پشتیبانی‌شده شامل PNG، JPG و JPEG هستند.

OCR2Edit علاوه‌بر تبدیل اولیه تصویر به متن، تبدیل PDF به JPG را نیز ارائه می‌دهد. این نرم افزار به‌شکل رایگان و پولی ارائه می‌شود. در حالت رایگان می‌توانید از برخی از ویژگی‌های OCR2Edit استفاده کنید.

Onlineocr.net

اگر به‌دنبال ابزاری هستید که تمام عملکردها را به‌شکل سفارشی انجام دهد، Onlineocr می‌تواند چنین سرویسی را به شما ارائه دهد. این ابزار یک برنامه آنلاین است که حتی از تبدیل‌های اولیه مانند PDF به Word و Excel نیز پشتیبانی می‌کند تا آن‌ها را قابل ویرایش کند.

این مبدل آنلاین تا 46 زبان از جمله فرمت‌های پیچیده چینی و کره‌ای را تجزیه‌و‌تحلیل می‌کند.

برای استفاده از Onlineocr، کافی است یک فایل تصویری با حجم حداکثر 15 مگابایت را آپلود کنید. سپس، زبان مورد نظر خود را انتخاب کرده و فرمت فایلی را که می‌خواهید در خروجی دریافت کنید، انتخاب نمایید. هنگامی که دکمه تبدیل را فشار دهید، فایل متنی قابل دانلود به‌عنوان خروجی نمایش داده می‌شود.

دسترسی به این ابزار رایگان است، اما اگر با پرداخت مبلغی پول ثبت‌نام کنید، قابلیت‌های پیشرفته‌تری مانند تبدیل‌های نامحدود را دریافت خواهید کرد.

ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل عکس به متن

 

این وب‌سایت یک پلت‌فرم آنلاین بسیار پرکاربرد است که تصویر را به متن تبدیل کرده و امکان ویرایش را نیز فراهم می‌کند. اما تنها از چهار فرمت تصویر، از جمله JPG، PNG، BMP و GIF پشتیبانی می‌کند.

پس از آپلود تصویر، می‌توانید متن استخراج‌شده را به روش‌های مختلف ویرایش کنید تا تراز، قالب‌طرح و اندازه صفحه را تنظیم کنید. EasePDF به‌صورت یک برنامه دسکتاپ نیز برای تبدیل عکس به متن موجود است.

Text-image.com

Text-image یک وب‌سایت کارآمد و کاربرپسند است که طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای تبدیل عکس به متن ارائه می‌دهد. این ابزار آنلاین توسط یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی فعال می‌شود که متن را به‌دقت خوانده و از تصویر استخراج می‌کند. Text-image از چندین فرمت آپلود تصویر پشتیبانی می‌کند و رابط کاربری سازگار با موبایل دارد؛ به این معنی که می‌توانید به‌راحتی از طریق تلفن هوشمند یا تبلت به آن دسترسی داشته باشید.

نکته منفی Text-image این است که خروجی متن به‌صورت یک فایل PDF ارائه می‌شود که ویرایش بعدی را دشوار می‌کند. این ابزار، رایگان است اما می‌تواند تنها یک تصویر را در هر بار پردازش کند.

Sider

Sider اولین ابزار هوش مصنوعی است که قابلیت image-to-text chat را برای همه کاربران ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار می‌تواند متن را از تصاویر استخراج کرده و آن را به ChatGPT ارسال کند، تصاویر را توصیف کند و بسیاری از عملکردهای دیگر.

این ابزار قدرتمند از فناوری پیشرفته OCR (تشخیص کاراکتر نوری) برای شناسایی دقیق و استخراج متن از تصاویر استفاده کرده و تبدیل تصاویر به فایل‌های متنی قابل ویرایش را آسان می‌کند.

با Sider می‌توانید تصاویر را در فرمت‌های مختلف از جمله JPEG، PNG و غیره آپلود کنید. پس از آپلود، Sider به‌طور خودکار تصویر را تجزیه‌و‌تحلیل کرده و هر متنی را که پیدا کند استخراج می‌کند. سپس می‌توانید متن استخراج‌شده را کپی کنید، مکالمه‌ای را براساس آن شروع کنید، یا آن را به چندین زبان ترجمه نمایید.

ChatGPT

ChatGPT که توسط OpenAI توسعه یافته است، در درجه اول به‌عنوان یک ابزار هوش مصنوعی مکالمه شناخته می‌شود، اما این ابزار از تبدیل عکس به متن برای مشترکین Plus پشتیبانی می‌کند. ChatGPT از ترکیبی از پردازش زبان طبیعی (NLP) و فناوری بینایی کامپیوتری برای شناسایی دقیق و استخراج متن از تصاویر بهره می‌برد.

ChatGPT با تطبیق‌پذیری و قابلیت اطمینان خود یک انتخاب برتر برای کسانی است که به‌دنبال ابزار هوش مصنوعی هستند که هم در پردازش متن و هم در پردازش تصویر، برتر باشد. لازم به ذکر است که تبدیل تصویر به متن برای کاربران رایگان قابل دسترسی نیست.

ChatGPT

 

Nanonet ابزاری رایگان برای استخراج متن از تصاویر ارائه می‌کند که می‌تواند تصاویر را تا حجم 30 مگابایت در عرض چند ثانیه پردازش نماید. این ابزار از فرمت‌های مختلف از جمله JPEG، PNG و PDF پشتیبانی کرده و می‌تواند اسناد اسکن‌شده، متن دست‌نویس و… را تبدیل کند. متن استخراج‌شده را می‌توان به‌عنوان یک فایل متنی دانلود کرد. علاوه‌بر این، Nanonets یک افزونه Google Chrome را نیز ارائه می‌دهد.

IMG2TXT

IMG2TXT یکی دیگر از ابزارهای ساده و در عین حال قدرتمند هوش مصنوعی برای تبدیل تصویر به متن است. خدمات اسکن تصویر مبتنی بر URL امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این ابزار می‌تواند به‌سرعت متن را از فایل‌های تصویری مختلف، مانند کارت شناسایی، کارت گزارش مدرسه، اینفوگرافیک و کارت پستال تشخیص دهد.

تصاویر آپلود‌شده تا 8 مگابایت در IMG2TXTپشتیبانی می‌شوند و متن در 60 ثانیه استخراج می‌شود. چیزی که Img2TXT را از سایر ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل عکس به متن متمایز می‌کند، انتخاب گسترده زبان آن است که اکثر گویش‌های رایج در سراسر جهان را در خود جای می‌دهد. کاربران می‌توانند زبان مورد نظر خود را برای نتایج دقیق انتخاب کنند.

سخن آخر

انواع مختلفی از ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل عکس به متن وجود دارند که برخی از آن‌ها از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند. اسکنیفای یک نرم‌افزار هوش مصنوعی تبدیل عکس به متن است که به‌طور اختصاصی برای متن‌های فارسی طراحی شده است.

سوالات متداول در مورد ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل عکس به متن

در این‌جا به برخی از سوالات رایج درباره ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل عکس به متن پاسخ می‌دهیم.

سوال: آیا هوش مصنوعی وجود دارد که تصاویر را به متن تبدیل کند؟

پاسخ: بله، چندین ابزار مجهز به هوش مصنوعی در دسترس هستند که می‌توانند تصاویر را با دقت به متن قابل ویرایش تبدیل کنند. اما تنها برخی از آن‌ها از فارسی پشتیبانی می‌کنند. اسکنیفای یکی از انواع ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل عکس به متن است که به‌طور اختصاصی برای استخراج متن فارسی ساخته شده است.

سوال: بهترین هوش مصنوعی برای تصویر به متن چیست؟

پاسح: بهترین هوش مصنوعی برای تبدیل تصویر به متن به نیازهای خاص کاربر بستگی دارد. در میان نرم‌افزاهای ایرانی، اسکنیفای و ایبو عالی هستند. اگر به‌دنبال یک نرم‌افزار در سطح جهانی هستید، می‌توانید Sider، ChatGPT، OCR.best، Nanonet و IMG2TXT را انتخاب کنید.

سوال: مکانیزم عملکرد ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل عکس به متن چیست؟

پاسخ: ابزارهای هوش مصنوعی برای تبدیل عکس به متن معمولاً به فناوری تشخیص کاراکتر نوری (OCR) متکی هستند. فناوری OCR با تجزیه‌و‌تحلیل پیکسل‌ها در یک تصویر و شناسایی الگوهای مربوط به حروف، اعداد و سایر کاراکترها کار می‌کنند. سپس نرم‌افزار، این الگوها را به متن قابل ویرایش تبدیل می‌کند.

https://www.folio3.ai/blog/image-to-text-conversion-ai-tools/#Ocrbest

https://sider.ai/blog/ai-image/image-to-text-ai

اسکرول به بالا